teisipäev, 1. detsember 2009

POSTIMUUSEUMIS PLIIATSINÄITUSEL

Eesti Postimuuseumis külastasime näitust Jüri Käosaare pliiatsikogu parimatest eksemplaridest.

Jüri Käosaar alustas oma esimesel töökohal 1968. aastal, kus tema töövahenditeks olid kolm pliiatsit. Neid vaadates tekkis mõte kirjapulki koguma hakata ja nüüdseks on kogus eksemplare üle 12 000 ja Käosaar on kindel, et ka 13000 piir saab ületatud, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Käosaar kuulub ka Ülemaailmsesse Pliiatsikogujate Ühingusse, mille 2200 liiget vahetuskaubanduse abil oma kogusid täiustavad. Ka kingitud pliiatsid on alati teretulnud.

http://uudised.err.ee/index.php?06176135

Mattias: Sain teada, et pliiatsi standardpikkus on 17,8 cm.
Joosep: Mulle meeldi pliiatsipusle, mis moodustas Jaapani jeeni.
Hanna-Reet: Mulle jäi meelde, et vanasti kirjutati sulepeaga ja sulega, veel varem krihvliga.
Richard: Mulle meeldis suur pliiats, mis oli kokku pandud 1200 väikesest pliiatsist.
Scarlett: Mulle meeldisid erinevad teritajad ja Ameerika presidentide pliiatsid.
Andreas: Sain näha kõige väiksemat pliitsit, mille läbimõõt oli 2 mm ja pikkus 40 mm.
Michelle: Mulle jäi meelde metallist pliiats, mis kaalus 3 kg.
Karoli: Mulle meeldis hambahari-pliiats.
Priit: Mulle meeldisid painduvad pliiatsid ja erinevad teritajad.
Kert: Mulle meeldis püssikujuline pliiats.
Rolf Robert: Mulle meeldisid suured ja pikad pliiatsid.
Lika: Mulle jäi meelde aspiriiniga pliiats.
Vanessa: Toredad olid kuningannade imipisikesed pliiatsid. Sain teada, kuidas valmivad pliiatsid.


Kommentaare ei ole: