kolmapäev, 24. veebruar 2010

EESTI VABARIIK - 92

PALJU ÕNNE SÜNNIPÄEVAKS!

Eestimaal vahvaid kohti on palju.

Võrus kuulen lahedaid nalju.

Tamula järves ujuda tahan.

Tallinnas käies kulub mu raha.

Pärnu randa taas puhkama sõidaks.

Viljandis judovõistlustel võidaks.

Haanjas ma suusaradadel tuiskan.

Ruilas vanaisale vikatit luiskan.

Rakvere linnuses keskaega kihutan.

Kurtnas kardiga rekordeid nihutan.

Vastseliinas varemeil lasen ammu ja vibuga.

Eestimaal matkan alati lõbuga.

Richard

EESTIMAAST

Minu kodu Eestimaa -

mulle väga tähtis ta.

Rahaühikuks on kroon,

lipumastis trikoloor.

Rahvuskalaks on meil räim,

mida Peipsi järvest püüdmas käin.

Vaadet naudin Munamäelt,

pääsuparve eemalt näen.

Paest me ehitame maju,

vastu peavad iga raju.

Rukkililled ümber maja,

nii ma leian koduraja.

Vanessa

Kreutzwaldil me linna ajaloos

on tähtis osa ja ka meie kooliloos.

Konstantin Päts president oli,

tal igal pool käia oli voli.

President on praegu Toomas Hendrik Ilves-

tema kohal taevas pole pilves.

Rudolf Tobias oli tore mees,

noodid olid tal käte sees.

Paul Keres oli maletaja hea,

seda sinagi alati meeles pea.

Kristjan

President on Toomas Hendrik Ilves,

lips tal ees korralikult pinges.

Peaminister Andrus Ansip

maratone läbi vantsib.

Välisminister Urmas Paet -

teda ikka kaugelt kaed.

Õiguskantsler Indrek Teder

hoiab silma Eesti perel.

Karli

Eestimaa, Eestimaa kaunis oled sa.

Saaremaa ja Hiiumaa sind ikka armastan ma.

Mu kodu suure oru perve pääl,

vana Valga maantee veeren.

Mustjõgi voolab orun sääl,

kus talvel mõnusasti alla veeren.

Öökullid ja sookured mu seltsilisteks on kodus,

sääl mängides kaovad kõik mured

ja kodutöögi vahel ununeb Kriguli orgu

ja koolipäeval siis ma vajuma pean norgu.

Roomet

Eestimaal on aastaaegu neli,

minu lemmikpresident on Lennart Meri.

Kevadel, kui loodus tärkab,

Arnold Rüütel lumikellukest märkab.

Mulle meeldib kõige rohkem suvi,

kahju, et Konstantin Päts vanglas suri.

Sügisel ilm meil tihti pilves,

välismaal siis puhkab Toomas Hendrik Ilves.

Talvepealinn on Otepää,

ka Andrus Ansip suuskab sääl.

Birk

Eesti Põhja-Euroopas asub,

siia ikka tulla tasub.

Sini-must-valge on riigilipp,

Suur Munamägi kõrgeim tipp.

Rahvuslind on pääsuke,

kandlel kõlab viisike.

Rahvuskiviks paekivi,

Eesti vapil kolm lõvi.

Pealinnaks meil on Tallinn,

kodulinn Võru mulle kallim.

Tanel

Kommentaare ei ole: